ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK ÉS ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEI
Az alábbiakban részletezett általános szerződési feltételek a Komfort-Bázis Kereskedelmi Kft.-nek (továbbiakban: Eladó) által valamennyi Komfort Webáruházban nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatást igénybe vevő Vásárló (a továbbiakban: Vásárló), valamint a Szolgáltató jogait és kötelezettségeit, az ügyletek feltételrendszerét tartalmazza. (továbbiakban: Felek)
Az ÁSZF hatálya kiterjed a Magyarország területén nyújtott minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, amely a Szolgáltató által üzemeltetett www.techtool.hu webáruházán keresztül történik.
A Webáruházban történő vásárlást az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény ("Elkertv.") szabályozza.
A Webáruházban történő vásárlás elektronikus úton és telefonon leadott megrendeléssel lehetséges, a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon. A megrendelés leadását követően a szerződés, annak teljesítéséig szabadon, következmény nélkül módosítható, továbbá lemondható, melyre telefonon és elektronikus levélben van lehetőség.
A Webáruházban feltüntetett információk, illetve az egyéb távollévők közötti eszközökkel történő megrendelések esetén az Ügyfél megrendelésérének elküldése adott szerződés megkötésére vonatkozó felhívásként értelmezendő, nem pedig a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:64 (1) bekezdésében foglalt rendelkezései szerinti ajánlatként.
Jelen szabályzatban rögzített szerződések nyelve magyar, melyek nem minősülnek írásba foglalt szerződésnek, azokat a Szolgáltató nem iktatja, utólag nem hozzáférhetőek. A Szolgáltató semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát.
Mellékletek listája:
1. Magunkról
A www.techtool.hu szerszám-szerelvény-gép-berendezés webáruházban a Komfort cégcsoport üzleteiben levő árukínálatából folyamatosan bővítésre kerülő választékban kedvező áron biztosítunk vásárlási lehetőséget elektronikusan leadott megrendelés útján.
A webáruház lehetőséget biztosít meglevő és új vevőinknek a vásárlásra, azok nyomon követésére, rendelések leadására. Törekszünk szolgáltatásaink színvonalát folyamatosan fejleszteni, a vevői igényekhez igazítani .
2. Fogalom meghatározások, alapadatok
Szolgáltató: eladó, Komfort-Bázis Kft
Vevő: a termék webáruházon keresztüli vásárlója, megrendelő, ügyfél
A Komfort-Bázis Kft., mint Szolgáltató adatai:
Cégnév: |
Komfort-Bázis Kft. |
Székhely:: |
8200 Veszprém, Házgyári út 7. |
Ügyvezető igazgató: |
Kerekes Attila |
Cégjegyzék szám: |
19-09-503962, bejegyezve a Veszprémi Törvényszék Cégbíróságán |
Adószám: |
11529714-2-19 |
Kamarai regisztráció: |
Veszprém Megyei Kereskedelmi és Iparkamara |
Regisztrációs száma: |
VE11529714 |
Tárhelyszolgáltató adatai: |
Vector Kft. (6000 Kecskemét, Sörház u. 7. e-mail: iroda@vector.hu tel: +36 76 485 079) |
Elérhetőségek:
Levelezési cím: |
8200 Veszprém, Házgyári út 7 |
Telefon: |
+36/88/564-8000 |
E-mail: |
webaruhaz@komfort.hu |
Személyes ügyintézés: Komfort Bázis Kft. 1 sz. mellékletben rögzített üzleteiben.
Vásárló:
Szolgáltatásunkat minden cselekvőképes természetes személy (fogyasztó) és jogi személy jogosult igénybe venni, amennyiben elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen ÁSZF-et, illetve a jelen weboldalon közzétett tudnivalókat, vásárlási feltételeket, a GDPR követelmények betartásával a kapcsolat és szerződés létrejöttéhez szükséges információkat megadja.
3. Regisztráció
A Vásárló regisztrálhat fiókot, melybe belépve számos többletfunkciót biztosít a regisztráció nélküli vásárláshoz képest. Az új fiók létrehozása során a vásárló megadja a szerződéskötéshez szükséges adatait. A regisztráció során a vásárlónak lehetősége van hírlevélre feliratkozni. Az adatok kitöltését követően a Vásárló akkor tudja a fiókját létrehozni, ha kipipálja, hogy elolvasta és elfogadta az általános szerződési feltételeket és az adatkezelési tájékoztatót és rákattint a „REGISZTRÁCIÓ” gombra.
4. A Felek közötti szerződés
4.1. Készlet, ár termékek és készlet információk
A honlapon feltüntetésre kerülő árak és a készletre vonatkozó információk tájékoztató jellegűek, termékkínálatunk és raktárkészletünk folyamatosan változik.
A weboldalon megjelenő vételár megváltoztatásának jogát fenntartjuk, a vételár módosítása azonnali hatállyal életbe lép a weboldalon történő módosításkor, a módosítás a már leadott megrendelésekre nem vonatkozik, ott a szerződött ár nem változik utólag.
A Felek közötti elszámolás alapja a szállítólevélben/számlán meghatározott mértékegység és feltüntetett mennyiség. A mért áruknál a mennyiségi tűrés mértékét a Felek a Termék tulajdonságaira, valamint az alkalmazott technológiára tekintettel plusz – mínusz 2%-ban állapítják meg a megrendelt és a kiszállított mennyiség vonatkozásában.
Az egységcsomagolást (köteg, bliszter stb. a szállító nem bontja meg, a vevő csak vásárlást követően, bizonylat ellenében átvett áruk egységcsomagolását bonthatja meg. A vevő által kért egyedi, az egységcsomag tartalmától eltérő mennyiség esetén a szállító egységcsomag megbontására vonatkozó mérlegelési jogát fenntartja.
Az árukészlet adatait rendszerünk időközönként, legalább naponta 1 alkalommal, a munkanapot követően frissül. Emiatt a megrendelése leadásakor az adott áru raktárkészlete időközben már elfogyhatott, ekkor a teljesítés hosszabb időt is igénybe vehet, a Vásárlót erről e-mailben tájékoztatjuk, és jogában áll a megrendeléstől elállni.
A konkrét aktuális termékelérhetőségéről kereskedelmi irodánk munkatársai tudnak tájékoztatást adni a 88/510-635 számon.
A weboldalunkon feltüntetett áraink a www.techtool.hu webáruházban leadott megrendelések esetében érvényesek. A webáruházban kínált termékek nem a webáruházban, hanem a Szolgáltató üzleteiben történő megvásárlásának esetére vonatkozó árak eltérhetnek a webáruházban feltüntetett ártól.
Szállító a termék megfelelőségét a vevő kérésére a jogszabályi előírásoknak megfelelően tanúsítja.
4.2. A rendelés leadásának menete
4.2.1 termékek közötti böngészés, kosár feltöltés
A kiválasztott termékeket a Vásárló virtuális kosárba helyezi a "KOSÁRBA" gomb megnyomásával, melyet követően a felugró ablakban arról tájékoztatjuk a Vásárlót, hogy a terméket sikeresen beraktuk a kosárba.
A webáruházban feltüntetésre kerül, hogy a megrendelni kívánt termék készleten van-e. A készlet áruházi készlet, melyből az áruházi átvétel sorrendjében történik kiszolgálás, így előfordulhat, hogy rendelés összeállítása során elfogy a készlet. A megrendelés leadásakor készlettel nem rendelkező, vagy kifogyó termék esetén az eladó a vevő értesítése mellett elállhat a megrendelés teljesítésétől. Eladó az áru átvehetőségéről történő kiértesítés kiküldésétől/Vevő telefonos értesítésétől 4 munkanapig vállalja a megrendelés foglalását és átvehetőségét a Vevő számára.
Az „KOSÁR” gomb megnyomását követően a vásárló áttekintheti a kosár tartalmát, a kiválasztott termék nevét, az esetlegesen kiválasztott termékbiztosítás-szolgáltatás tényét, a termék mennyiségét és a termék árát. A kosár tartalma alatt látható válik a megvásárolni kívánt termékért és szolgáltatásért fizetendő bruttó összeg, beleértve a szállítás költségeit is. A „VÁSÁRLÁS FOLYTATÁSA” gomb megnyomásával a Vásárló továbbléphet a következő teendőre.
A következő képernyőn a már regisztrált Vásárló – ha még nem lépett be akkor - e-mail címével és jelszavával beléphet fiókjába, ha még nem regisztrált, akkor pedig új fiókot hozhat létre, vagy regisztráció nélkül is vásárolhat. Az új fiók létrehozást lásd 3. regisztráció pont alatt.
4.2.2 átvételi, szállítási mód kiválasztása
Az „ÁTVÉTELI MÓD KIVÁLASZTÁSA” gombra kattintva a Vásárló kiválaszthatja, hogy személyesen vagy szállítással (jelenleg még nem lehetséges) kéri a termékátadást. Személyes lehetőség választásakor valamely konkrét kiválasztható KOMFORT üzletben lehet személyesen átvenni a terméket.
Az átvételi mód kiválasztását követően a Vásárló a „TOVÁBB” gomb megnyomásával a szállítási és a számlázási címet adhatja meg. Itt lehetőség van arra, hogy a Vásárló magánszemély (fogyasztó) minőségében vásároljon, vagy cég nevére kérjen számlát. Utóbbi esetén a kizárólag fogyasztót megillető jogosítványok (például az elállási jog, vagy a jogszabályon alapuló jótállási jog) érvényesítése nem lehetséges.
A Vásárló a „TOVÁBB” gomb megnyomásával a „Véglegesítés” funkciót éri el, ahol ismét áttekintheti a megrendelése adatait. A rendelés elküldését megelőzően a vásárlónak minden esetben nyilatkoznia kell (elolvasás, elfogadás: „kipipálással”), hogy a rendelés elküldésével megerősíti, hogy elolvasta és elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket, valamint hozzájárul a személyes adatainak az Adatkezelési tájékoztató szerinti kezeléséhez. Elfogadás nélkül a megrendelés nem véglegesíthető és nem küldhető el. A vásárló a „MEGRENDELEM” gombra kattintva ezután véglegesítheti a rendelését. A rendelés véglegesítését követően a Vásárlót e-mailben tájékoztatjuk a rendelés sikerességéről, számáról, rendelése részletiről. A rendelés leadása a „Megrendelem” gombra kattintással az Ügyfél részére fizetési kötelezettséget keletkeztet.
Webáruházunkban üzleti, papír alapú szerződéssel nem rendelkező vevők esetén csak „háztartási” mennyiséget szolgálunk ki és fenntartjuk a jogot, hogy az ezt meghaladó mennyiségű termékre vonatkozó ajánlattól elálljunk
Rendelés leadását követően automatikus e-mail üzenetben értesítjük a rendelés befogadásáról, ebben rögzítésre kerül a megrendelt termék, a termék mennyisége, a rendelés száma, a szállítás és a fizetés módja és a honlapon közzétett ár. Kérjük, vegye figyelembe, hogy ez az e-mail nem minősül a megrendelés visszaigazolásának sem a termék ára, sem annak elérhetősége vonatkozásában.
Amennyiben a rendelés befogadásáról az elektronikus üzenet a megrendelés elküldésétől számított 48 órán belül nem érkezik meg, úgy a Szolgáltató ajánlati kötöttsége, illetve az Ügyfél ajánlati vagy szerződéskötési kötelezettsége minden további feltétel nélkül, automatikusan megszűnik. Amennyiben nem kap mint Vevő visszajelzést, az ajánlat sorszámára hivatkozva az ügyfélszolgálaton vagy a webaruhaz@komfort.hu címen érdeklődhet.
Webáruházunkban a termékek az általános forgalmi adót már tartalmazó bruttó vételárai vannak feltüntetve. A szállítási költség külön tétel, azt a termék vételára nem tartalmazza.
A Vásárló a vásárlásról a kiszállításról szóló értesítést követően számlát kap elektronikus levelezési címére. A Vásárló a megrendelése elküldésével kifejezetten kijelenti és elfogadja az e-mailen küldött számla formátumot. A számla utólagos módosítására nincs lehetőség.
4.3. Adatbeviteli hibák felismerésének és kijavításának technikai lehetőségei
Az adatbeviteli hibáknak a megrendelés elküldését megelőzően történő azonosításához és kijavításához biztosított eszközök:
A megrendelés elküldését követően, ha tévedésből mást rendelt, mint amit szeretett volna, vagy törölni kívánja megrendelését, kérjük, jelezze azt az webaruhaz@komfort.hu e-mail címen, vagy a +36/88/564-800 telefonszámon. Fontos, hogy a megrendelés elküldését követően ezt mielőbb tegye meg. Amennyiben azt követően törli, visszavonja megrendelését, hogy Szolgáltató már átadta a megrendelt terméket a fuvarozónak/ az áru átvételre került, a 7. pont szerinti elállásnak van már csak helye.
4.4. Az adásvételi szerződés létrejötte
A szerződéskötés nyelve a magyar.
A webáruházban online módon (elektronikusan) leadott megrendelés alapján létrejött szerződés távollévők között kötött szerződésnek minősül, amely szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, a Szolgáltató nem iktatja azt, és a későbbiekben nem lesz hozzáférhető.
A megrendelés Szolgáltató részére elektronikus úton történő megérkezése a Vásárló szándéknyilatkozatának minősül. Az igénybejelentésről a webáruház automatikus visszaigazolást küld, azonban ez nem jelenti automatikusan a Vásárló igénybejelentésének elfogadását. A szerződés akkor jön létre, ha a Szolgáltató - a vásárlói igénybejelentést visszaigazoló e-mail üzenetet követően - a raktárkészlet ellenőrzése után, a megrendelés teljesíthetőségéről visszaigazolást küld újabb elektronikus üzenetben Vevőnek. Mind az igénybejelentés, mind a visszaigazolás akkor tekintendő a másik félhez megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik.
Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból esetlegesen eredő károk tekintetében, hogy az általa elküldött visszaigazolás rajta kívül álló okból – vásárló által megadott nem megfelelő e-mail cím, levelező szolgáltató technikai vagy egyéb hibája – tévesen, olvashatatlanul vagy a spam (levélszemét) mappába érkezik meg, a visszaigazolás ebben az esetben is a vásárló számára hozzáférhetőnek minősül. Felhívjuk vásárlóink figyelmét arra, hogy az előbbiekre tekintettel a megrendelés során ingyenes e-mail cím szolgáltatók (pl.citromail.hu, freemail.hu) használata nem javasolt, mivel ezek esetében gyakran előfordulnak a fent említett hibák.
Abban az esetben amennyiben a termék nincs raktárkészleten és beszállító általi megrendelése szükséges, úgy a beszállítás várható időpontjáról elektronikus üzenetben értesítjük a Vásárlót, melyet a Vásárló nyugtáz, vagy elállhat a megrendelésétől.
Ebben az esetben a szerződés azon a napon lép hatályba, amikor a Szolgáltató a szállítás tényleges napját a Vásárló számára visszaigazolta, és Vásárló a teljesítés bekövetkeztének várható idejét nyugtázta (nem törli megrendelését).
A szerződés létrejöttét követően, a rendelés bolti átvétele során, a szerződésben meghatározott vételárhoz képest további, vételárat csökkentő kedvezmény (más fizetési mód alkalmazása, aktuális bolti akciók stb. nem vehetőek igénybe.
5. Szállítási és fizetési feltételek
5.1. Termékszállítás
A webáruházban megrendelt termékek jelenleg kizárólag üzletben történő személyes átvétellel vehetőek át, kiszállításra nincs mód.
5.2. Személyes átvétel
A Vásárlónak lehetősége van a terméket a megrendelése során általa megjelölt konkrét KOMFORT áruházban személyesen átvenni. Az átvételi időpontok egyes áruházainkban eltérőek lehetnek! Erről e-mailben tájékoztatjuk vevőinket. A megrendelt terméket a szállítási értesítéstől számított 14 naptári napig tároljuk, amennyiben ezen időtartamon belül nem kerül átvételre, és a Vásárló nem jelzi írásban az ügyfélszolgálat felé a későbbi, konkrét időponttal megjelölt átvétel igényét, úgy a megrendelés törlésre kerül, melyről elektronikus üzenetben értesítjük, és az esetlegesen már átutalt vételárat visszautaljuk.
Átvételkor ezen esetben is mindig győződjön meg, hogy mennyiségileg megfelelő, nem sérült (látható sérülések) termékeket vesz át, utógos reklamációt emiatt nem áll módunkban elfogadni.
5.3. Csomagolás
Áraink tartalmazzák a csomagolás költségét.
5.4. Vételár megfizetése
Ügyfeleink az alábbi fizetési módok közül választhatnak:
Üzleteinkben történő személyes átvételkor lehetőség van a fenti fizetési módokkal kombinált fizetésre is.
6. Vásárlói tájékoztatás a vásárlástól való elállás, felmondás jogáról
Amennyiben Ön a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy (fogyasztó), 30 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni a Szolgáltató és Ön között jelen ÁSZF szerint létrejött szerződéstől. A fogyasztó az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja.
Nem illeti meg a Vásárlót elállási jog a 45/2014. (II. 26. Korm. rendelet 29. § (1) bekezdésben foglalt esetekben, például:
Az elállási/felmondási határidő attól a naptól számított 30 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.; több termék szolgáltatása esetén attól a naptól számított 30 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó terméket átveszi.
Ha Ön elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi címre:
Komfort-Bázis Kft.,
8200 Veszprém, Házgyári út 7
E-mail: WEBARUHAZ@KOMFORT.hu
Ebből a célból javasoljuk, hogy használja a jelen ÁSZF 2. számú mellékletét képező elállási/felmondási nyilatkozat-mintát.
Az elállás/felmondás joghatásai:
Ön köteles számunkra a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni, kivéve, ha a terméket mi fuvarozzuk vissza. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi vagy áruházunk valamelyikébe visszajuttatja részünkre a terméket. Áruházaink elérhetőségét az 1. melléklet tartalmazza.
A termék visszaküldésének közvetlen költségét a Vevő viseli. A terméket a Komfort-Bázis Kft. 8200 Veszprém, Házgyári út 7. címre küldje vagy személyesen ugyanabba a KOMFORT üzletbe vigye vissza, ahol átvette.
Ha eláll a szerződéstől, akkor legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által megfizetett valamennyi szolgáltatás vételárát. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a vevőket semmilyen többletköltség nem terheli. Ha a vevő kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott, elállás esetén a Szolgáltató nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket.
A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy a vevő ezt nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Ez a szabály nem vonatkozik arra az esetre, ha a terméket mi fuvarozzuk vissza.
Vevő kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be. A termék visszaérkezésekor állapotát haladéktalanul megvizsgáljuk annak érdekében, hogy használata nem haladta-e meg a szükséges mértéket. Amennyiben úgy ítéljük meg, hogy meghaladta, és ezáltal a termék értéke csökkent, úgy a csökkenés mértékéig igényünket érvényesítjük.
7. Jótállás, szavatosság
A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló tájékoztató
7.1. Kellékszavatosság
Mikor áll fenn a kellékszavatossági jog
Vevő a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Kellékszavatossági igény érvényesítés határidejei
Vevő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni eladó felé. A szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait a Vevő már nem érvényesítheti.
A vevő kellékszavatossági jogai
A vevő dönthet, hogy melyik kellékszavatossági igényekkel él:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
A kellékszavatossági igény kötelezettje a vevő szempontjából
Ön a Szolgáltatóval (eldóval) szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
A kellékszavatossági jogok érvényesítésének egyéb feltételei
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Komfort Bázis Kft. nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Szavatossági igénye érvényesítésekor a szerződés megkötését a Vásárlónak kell bizonyítania. A szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot a Vásárló bemutatja.
7.2. Termékszavatosság
Mikor áll fenn a termékszavatossági jog
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön - választása szerint - az 7.1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
A termék hibásnak minősülés esetei
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
A termékszavatossági igény érvényesítés határidejei
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
A vevő termékszavatossági jogai
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
A termékszavatossági igény kötelezettje a vevő szempontjából
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) termékszavatossági kötelezettsége alóli mentesülésének esetei
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő a fentiekből egy okot bizonyítania.
Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
7.3. Jótállás
A Szolgáltató értékesít olyan termékeket, melyek esetében az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22. Korm. rendelet alapján jótállásra köteles. A jogszabály a jelen ÁSZF 2. mellékletében szereplő termékeket jelöli meg olyan új, tartós fogyasztási cikk-ként, melyekre értékhatártól függően az alábbi jótállási idő vonatkozik,
10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,
100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
250 000 forint eladási ár felett három év.
Fentiektől eltérően a gyártó többletkötelezettséget vállalhat a jótállási időtartam vonatkozásában, melyről egyes termékeknél külön tájékoztatjuk. mivel a jogszabályon alapuló jótállás mellett a termék gyártója további, melyek a jogszabályon alapuló jótállástól eltérő feltételeket is tartalmazó jótállási kötelezettséget vállalhat, ezért a vásárlást, valamint a jogszabályon alapuló felüli jótállási igénye érvényesítését megelőzően a jótállási jegyen szereplő feltételeket kérjük alaposan tanulmányozza át.
A jogszabályi előíráson alapuló jótállásból fakadó jogai a következők:
A jogszabályon alapuló jótállás keretében történő kellékszavatossági jog
Hibás teljesítés esetén a Szolgáltató az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22. számú kormányrendelet alapján köteles jótállásra.
Jótállási igénye érvényesítésekor a szerződés megkötését a Vásárlónak kell bizonyítania.
A jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek.
Jogok és határidők a jótállás során
A fogyasztó a kijavítás iránti igényét választása szerint a vállalkozás székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és a javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni.
Ön a jótállás alapján kijavítást vagy kicserélést kérhet, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.
Választott jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
A jótállás alapján az igényeit a szerződés teljesítésétől számítva a termék vételárától függően 1 éves, 2 éves, 3 éves jogvesztő határidőn belül érvényesítheti. A jogszabály által biztosított jótállási időtartamot a 2. bekezdés tartalmazza.
Fentiektől eltérően a gyártó többletkötelezettséget vállalhat a jótállási időtartam vonatkozásában.
Ha a fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.
A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.
Az eladó a jótállási kötelezettsége alóli mentesülés esetei
A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok az 1. és a 2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.
8. Panaszkezelés és speciális jótállás feltételek
8.1. A Szolgáltató által értékesített értékcsökkent termékek
Amennyiben a vásárló előzetesen és igazolható módon tudomásul vett – aláírt nyilatkozatban rögzített - minőségi hiba ismeretében a terméket csökkentett áron vásárolta meg, a csökkent értéket eredményező, illetve az ismert minőségi hiba miatt az eladó szavatossági és jótállási felelősséggel nem tartozik.
Vásárló tudomásul veszi, hogy eladó nem teljesíthet hibásan azon hibák tekintetében, melyeket a szerződéskötés időpontjában ismerte.
8.2. Új és újracsomagolt termékek
Webáruházunkban kizárólag új termékeket értékesítünk. Ez alól kivétel a „renew” termékként értékesített új, de újracsomagolt készülékek. Ezek teljes értékű, újracsomagolt termékek, melyek újra kereskedelmi forgalomba helyezésre kerültek. Az újracsomagolás oka lehet például, ha a termék doboza szállítás közben megsérült vagy a termék rövid ideig (legfeljebb 14 nap) kiállított darab volt. Minden ilyen „felújított” termék teljes körű átvizsgáláson, tesztelésen és alapos tisztítási folyamaton megy keresztül, mielőtt újra ellenőrzésre és csomagolásra kerülne. A „renew” termékek jogilag használt terméknek minősülnek, egy éves kellékszavatosság vonatkozik rájuk. A Szolgáltató a „renew” termékre egy év jótállást vállal. A jótállási feltételek megegyeznek a hatályos magyar jogszabályokban előírt jótállási feltételekkel.
8.3. Panasz, kifogás rendezésének módja
A termékkel kapcsolatos minőségi reklamációval kérjük, forduljon ügyfélszolgálatunkhoz elérhetőségeink bármelyikén, illetve a személyes üzleteinkben történő átvétel helyén is jelentheti kifogását.
A vásárlással kapcsolatban reklamációjával ügyfélszolgálatunkhoz fordulhat.
Telefon: +36/88/564-800
E-mail: webaruhaz@komfort.hu
Személyesen: KOMFORT üzleteinkben (ÁSZF 1. számú melléklet) vagy a kereskedelmi irodán H-P 8.00-16.00 között személyesen (8200 Veszprém, Házgyári u. 7. – Technik áruház feletti iroda)
Nyitva tartás: az KOMFORT üzletek nyitva tartásáról kérjük, tájékozódjon weboldalunkon az Üzleteink menüpontban. Egyes üzletek nyitvatartása eltérhet!
A Fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény szerint a szóbeli panaszt (üzletben) a Szolgáltató azonnal kivizsgálja, és szükség szerint orvosolja, amennyiben a panasz jellege ezt megengedi. Ha az Ügyfél a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, akkor a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát:
Amennyiben a Szolgáltató és az Ügyfél között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva az Ügyfél számára:
Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1.
Levelezési cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1.
E-mail cím: info@bekeltetesveszprem.hu
Központi telefonszám: +36-88-814-121
Az Ügyfél lakóhelye (tartózkodási helye) alapján a https://mkik.hu/a-bekelteto-testuletek-teruleti-honlapjai linken elérhető békéltető testületekhez fordulhat a fogyasztói jogvita rendezése érdekében. Szolgáltató köteles a Békéltető testületi eljárásokban részt venni.
Magyarországon a Budapesti Békéltető Testület (BBT) jogosult eljárni az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekhez kapcsolódó határon átnyúló fogyasztó és kereskedő közötti jogvitákban.
Bírósági eljárás: Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
8.4. Jogvita rendezése online Európai vitarendezési felületen
Amennyiben a vásárló szokásos tartózkodási helye Magyarországtól eltérő uniós tagállamban található, a társaságunkkal szemben fennálló jogvitájának rendezése érdekében lehetősége van igénybe venni az Európai Bizottság által működtetett online vitarendezési platformon nyújtott vitarendezési eljárást. Az online vitarendezési platform a következő címen érhető el: http://ec.europa.eu/odr.
9. Jogi Nyilatkozat
Felhívjuk szíves figyelmét arra, hogy a honlapunkon megjelenő adatok, dokumentumok, információk, képek, ábrák, írások, és grafikák, illetve a honlap Ön képernyőjén megjelenő kialakítása a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény, illetve a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezései értelmében védelem alatt állnak.
A Szolgáltató kizárólag a megrendelést visszaigazoló e-mailben visszaigazolt árért és árumennyiségért vállal felelősséget, a fentiek szerinti esetleges hibás kiírások esetén a Szolgáltató nem köteles a hibás kiírásnak megfelelően teljesíteni a megrendelést.
A weboldal tartalmaz olyan linkeket, melyek más szolgáltatók oldalaira vezetnek át. Ezek további szolgáltatók tevékenységéért, megjelenített információiért Szolgáltató nem vállal felelősséget, a Vásárló ezen oldalakat saját felelősségére használja.
II. ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ
A www.techtool.hu webáruházat üzemeltető Komfort Bázis Kft. tájékoztatója a honlap látogatói, azon keresztüli vásárlói (az Adatkezelési tájékoztató tekintetében a továbbiakban együtt: érintett vagy látogató vagy vevő) részére az adatkezelési gyakorlatáról, a személyes adatokra vonatkozó adatkezelésről, tárolásról, szervezési és technikai intézkedéseiről, valamint a jogorvoslati lehetőségeiről.
Tartalom
1.Az adatkezelő
2. Az adatkezelés elvei
3. Adatkezelések
4. Adatbiztonság
5. Adatfeldolgozók
6. Az érintettek jogai és érvényesítésük
1. Az adatkezelő
A személyes adatok kezelője a Komfort Bázis Kft.,
cím: 8200 Veszprém, Házgyári .u 7.,
e-mail címe: webaruhaz@komfort.hu
telefonszáma: +36/88/564-800,
Cégjegyzék szám: 19-09-503962,
bejegyezve a Veszprémi Törvényszék Cégbíróságán
Adószám: 11529714-2-19
Kamarai regisztráció: Veszprém Megyei Kereskedelmi és Iparkamara
adatvédelmi tisztviselője: Halmavánszki Gábor,
adatvédelmi tisztviselőjének elérhetőségei:
8200 Veszprém, Házgyári u. 5
e-mail címe: hg@komfort.hu,
telefonszáma: +36/88/545-545
2. Az adatkezelés elvei
A www.KOMFORT.hu és a www.techtool.hu oldalon végzett tevékenység során, így annak meglátogatásával, regisztráláskor, termékek rendelésekor, hírlevélre való feliratkozáskor személyes adatok kezelésére, tárolására, feldolgozására és felhasználására kerül sor.
Az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete (a továbbiakban: GDPR) értelmében személyes adatnak minősül az „azonosított vagy azonosítható természetes személyre („érintett”) vonatkozó bármely információ; azonosítható az a természetes személy, aki közvetlen vagy közvetett módon, különösen valamely azonosító, például név, szám, helymeghatározó adat, online azonosító vagy a természetes személy testi, fiziológiai, genetikai, szellemi, gazdasági, kulturális vagy szociális azonosságára vonatkozó egy vagy több tényező alapján azonosítható;”.
Személyes adatot jogszerűen és tisztességesen, valamint az érintett számára átlátható módon, kizárólag meghatározott célból, az adattakarékosság elvének megfelelően kezelünk. Csak olyan személyes adatot kezelünk, amely az adatkezelés céljának megvalósulásához elengedhetetlen, a cél elérésére alkalmas. Személyes adat kezelését csak a cél megvalósulásához szükséges mértékben és ideig végezzük.
Adatkezelési tevékenységünk során az alábbi jogszabályoknak megfelelően járunk el:
3. Adatkezelések
3.1.Cookiek, sütik alkalmazása
Amennyiben az érintett felkeresi a www.techtool.hu oldalt, honlapunk cookie-kat („sütik"), azaz rövid adatfájlokat helyez el a látogató számítógépén. Ez lehetővé teszi, hogy honlapunk felismerje az érintett által használt eszközt, amikor kapcsolat jön létre az érintett eszköze és a honlapunk között.
Az ideiglenes cookie-kat a látogató eszközén honlapunk csak egy adott munkamenet során helyezi el és az a munkamenet befejezésével törlődnek.
Honlapunkon alkalmazunk állandó cookie-kat is, amelyek addig a számítógépen maradnak, amíg a látogató le nem törli azt.
Holnapunk alkalmaz olyan cookie-t, mely az érintett internetezési szokásairól gyűjt adatokat. Ennek célja, hogy az érintett részére személyre szabott reklámokat jeleníthessünk meg a számítógépén.
Süti beállítás
A honlapunkon sütiket (cookie-kat) alkalmazunk. A süti egy olyan kisméretű, egyszerű adatcsomag, amely információt gyűjt a weboldal látogatóiról.
A honlap-látogató böngészője megfelelő beállításainak kiválasztásával visszautasíthatja a sütik használatát.
A sütiket a honlap-látogató képes törölni saját számítógépéről, illetve beállíthatja böngészőjét, hogy a sütik alkalmazását tiltsa.
A legtöbb böngésző menüsorában található „Segítség” funkció tájékoztatást nyújt arra vonatkozóan, hogy a böngészőben
A süti-beállítások módosítására az alábbi linkeken találhatók további információk:
Egyes böngészők lehetővé teszik a honlap-látogató számára, hogy a „Nincs nyomonkövetés” (Do Not Track) opció bekapcsolásával megtiltsa a sütik és hasonló eszközök elhelyezését a böngészésre használt eszközön.
A „privát” vagy „inkognitó” módban történő böngészés, illetve olyan bővítmények használata, mint például a Ghostery, az Unlock vagy az Adblock megakadályozhatják a sütik és hasonló eszközök települését a böngészésre használt eszközön.
A sütik célja weboldal használhatóságának és folyamatainak megkönnyítése vagy lehetővé tétele, a sütik korlátozása, törlése során előfordulhat, hogy a honlap-látogató a honlap bizonyos funkciót nem vagy csak korlátozott módon tudja majd használni. Amennyiben a honlap-látogató nem fogadja el a sütik használatát, akkor bizonyos funkciók nem lesznek elérhetőek a számára.
A honlap használatával és a sütik elfogadásával a honlap-látogató hozzájárul adatainak feldolgozásához a lentiekben meghatározott módon és célokra.
A weboldalon első látogatása alkalmával felugró ablakban megjelenő süti-tájékoztatóban „Elengedhetetlen” kategóriába sorolt sütik a honlap-látogató külön hozzájárulása nélkül is elhelyezhetők a böngészésre használt eszközén, azonban ezek beállításai is megváltoztathatók a fent jelzett módon.
A „statisztikai” és „marketing” kategóriába sorolt sütiket kizárólag a honlap-látogató beleegyezését követően helyezzük el a böngészésre használt eszközön. A látogató a hozzájárulást a honlap első látogatása alkalmával adja meg.
A honlap-látogatónak lehetősége van a süti-beállítások megváltoztatására is az oldal alján található „Süti beállítások” menüpont alatt.
Elengedhetetlen (technikailag elengedhetetlenül szükséges munkamenet) sütik
Ezek a sütik ahhoz szükségesek, hogy a látogatók böngészhessék a weboldalt, zökkenőmentesen és teljes körűen használhassák annak funkcióit, a weboldalon keresztül elérhető szolgáltatásokat, így - többek között- különösen a látogató által az adott oldalakon végzett műveletek megjegyzését egy látogatás során. Ezen sütik adatkezelésének időtartama kizárólag a látogató aktuális látogatására vonatkozik, a munkamenet végeztével, illetve a böngésző bezárásával a sütik e fajtája automatikusan törlődik a számítógépéről.
Az adatkezelés célja: a honlap megfelelő működésének biztosítása.
Hozzájárulást igénylő sütik:
Ezek lehetőséget biztosítanak, hogy cégünk megjegyezhesse a felhasználó honlappal kapcsolatos választásait. A látogató a szolgáltatás igénybevételét megelőzően és a szolgáltatás igénybevétele során ezen adatkezelést bármikor megtilthatja. Ezek az adatok nem kapcsolhatók össze az igénybe vevő azonosító adataival.
Statisztikai (használatot elősegítő) sütik:
Az adatkezelés jogalapja: a látogató hozzájárulása.
Az adatkezelés célja: A szolgáltatás hatékonyságának növelése, felhasználói élmény növelése, a honlap használatának kényelmesebbé tétele.
Az adatkezelés időtartama 6 hónap.
Marketing (teljesítményt biztosító) sütik:
A Google Analytics a Google elemző eszköze, amely abban segít minket, hogy pontosabb képet kaphasson a weboldal látogatóinak tevékenységeiről. Ezen sütik részletes statisztika készítésével segítenek bennünket a reklámkampányok optimalizálásában.
Fontos, hogy ezen sütik anélkül készítenek jelentést a weboldal használatára vonatkozó statisztikai adatokból, hogy egyénileg azonosítaná a látogatókat a Google számára. A Google Analytics megmutatja, hogy a látogatók honnan kattintottak a weboldalra, mennyi időt töltenek rajta és földrajzilag hol találhatóak
A webhelyhasználati statisztikai adatokból készülő jelentések mellett a Google Analytics felhasználható arra is, hogy relevánsabb hirdetéseket jelenítsen meg cégünk a Google-szolgáltatásokban (például a Google Keresésben) és szerte az interneten, valamint hogy mérje a Google Ads által megjelenített hirdetésekhez kapcsolódó interakciókat.
A sütik által generált, a honlap használatára vonatkozó információkat (a honlap-látogató IP-címét) a Google amerikai egyesült államokbeli szervereire továbbítja és ott tárolja.
A Google nem kapcsolja össze a sütik által generált információkat más adatokkal – éppen ezért a hatályos adatvédelmi szabályozás alapján nem valósítja meg személyes adatok kezelését. A Google a fenti információkat a honlap látogató általi használatának értékelésére, elemzésére, a weboldalon végrehajtott tevékenységekről szóló riportok összeállítására, valamint a honlapon végrehajtott tevékenységekkel és az internethasználattal kapcsolatos egyéb szolgáltatások nyújtására használhatja.
A Facebook Pixel süti (cookie) egy olyan kisméretű kódrészlet, amelynek a https://www.vector.hu forráskódjában történő elhelyezésével cégünk nyomon követheti a Facebook-on is regisztrált felhasználók tevékenységét. Működése nagyban hasonlít a fentebb ismertetett Google Analytics sütikhez.
A Hotjar Ltd. által nyújtott Hotjar csomagot a felhasználói igények pontos felmérésére használjuk. A Hotjar a weboldalunk felhasználói interakciót figyeli (úgy mint melyik oldalon mennyi időt töltenek, milyen linkre klikkelnek, mi tetszik és nem tetszik az oldalon, stb.), aminek segítségével a felhasználói visszajelzés alapján tudjuk szolgáltatásainkat továbbfejleszteni. A Hotjar sütiket és más technológiákat használ a felhasználó viselkedésének és eszközadatainak begyűjtésére és elemzésére, úgy mint anonimizált IP cím, képernyőméret, eszköz típus és azonosító, böngésző információk, földrajzi helyzet (kizárólag ország), valamint a preferált nyelv. A Hotjar ezeket az információkat egy pszeudonimizált profilban tárolja. Sem a Hotjar, sem mi nem használja ezeket az adatokat a felhasználóink azonosítására, vagy további, más módon szerzett felhasználói adatokkal való összevetésre. További részletekért megtekintheti a Hotjar adatvédelmi nyilatkozatát erre a linkre kattintva. A szolgáltatás működése önkéntes hozzájáruláson alapul, aminek jogalapja az EU általános adatvédelmi rendelet, 6. cikk a) pontja. Ezt a hozzájárulást ezen az oldalon bármikor módosíthatja
A sütikről bővebben itt tájékozódhat:
A honlapunkon alkalmazott sütik összefoglalása:
1.A cookie neve: Google Analytics
A cookie célja: Összetett statisztikai adatok gyűjtése
A cookie jellege: viselkedésfigyelő
A cookie élettartama: 1 év
Az adatkezelés jogalapja: az érintett hozzájárulása, melyről a GDPR 6. (1) a) pontja rendelkezik, valamint az Infotv. 5. § (1) bekezdésének a) pontja, és az E-kertv. 13/A. § (4) bekezdése.
2.A cookie neve: Hotjar
A cookie célja: Honlap látogatóinak ellenőrzése
A cookie jellege: viselkedésfigyelő
A cookie élettartama: 1 év
Az adatkezelés jogalapja: az érintett hozzájárulása, melyről a GDPR 6. (1) a) pontja rendelkezik, valamint az Infotv. 5. § (1) bekezdésének a) pontja, és az E-kertv. 13/A. § (4) bekezdése.
3.A cookie neve: Google Adwords
A cookie célja: Konverzió mérés
A cookie jellege: nem viselkedésfigyelő
A cookie élettartama: 2 év
Az adatkezelés jogalapja: az érintett hozzájárulása, melyről a GDPR 6. (1) a) pontja rendelkezik, valamint az Infotv. 5. § (1) bekezdésének a) pontja, és az E-kertv. 13/A. § (4) bekezdése.
4.A cookie neve: Google Tag Manager
A cookie célja: Analytica és reklámtevékenység ellenőrzése
A cookie jellege: nem viselkedésfigyelő
A cookie élettartama: 1 év
Az adatkezelés jogalapja: az érintett hozzájárulása, melyről a GDPR 6. (1) a) pontja rendelkezik, valamint az Infotv. 5. § (1) bekezdésének a) pontja, és az E-kertv. 13/A. § (4) bekezdése.
Automatizált döntéshozatal és profilalkotás: az internetezési szokásokról a cookie-k segítségével gyűjtött személyes adatok alapján az internetezési előzményekhez igazodó, személyre szabott reklámokat jelenítünk meg a látogató részére.
3.2.Hírlevelekkel kapcsolatos adatkezelés:
A kezelt adatok köre: a hírlevélre feliratkozott érintett e-mail címét, nevét és irányítószámát, nemét, életkorát, érdeklődési körét, vásárlási szokásait, a feliratkozás dátumát, a feliratkozás IP címét, a feliratkozás megerősítésének időpontját, a megerősítés IP címét, a hírlevél megnyitásokat, a hírlevelekben található linkekre történő kattintásokat tartjuk nyilván.
Az adatkezelés célja: direkt marketing adatbázis építése, a hírlevélre feliratkozott érdeklődők részére gazdasági reklám küldése, ennek keretében az érintettek értesítése új ajánlatainkról, akcióinkról, nyereményjátékokról, továbbá a hírlevélre feliratkozott vásárlók részére kosáremlékeztető küldése a kosárba helyezett, de meg nem rendelt termékekről.
Az adatkezelés jogalapja:
Az adatkezelés időtartama: az érintett kérésére történő törlésig. A hírlevelek tartalmaznak egy leiratkozó linket arra az esetre, ha az érintett később mégsem szeretne hírlevelet kapni, erre kattintva azonnal leiratkozhat. Leiratkozhat továbbá az adatkezelő 1) pontban rögzített elérhetőségein.
Automatizált döntéshozatal és profilalkotás: az érintettek személyes adatai alapján az érintetteket vásárlói profilokba soroljuk, és részükre az adott profilhoz igazodó hírleveleket küldünk.
3.3. Regisztráció és megrendelés leadása
A kezelt adatok köre:
Az adatkezelés célja: a szerződés létrehozása és teljesítése, számlázás és a szerződéshez kapcsolódó követeléskezelés, valamint vásárlói kapcsolattartás.
Az adatkezelés jogalapja:
Az adatkezelés időtartama: az érintett kérésére történő törlésig, de amennyiben a szerződés létrejött, a Számvtv. 169. § (2) bekezdése alapján 8 év.
3.4. Hangfelvétellel kapcsolatos adatkezelés:
A Komfort Bázis Kft. az KOMFORT Műszaki Áruházak és a www.techtool.hu webáruház részére ügyfélszolgálati telefonszámokat üzemeltet. Amennyiben az ügyfélszolgálati telefonszámunkon munkatársunkat az érintett felhívja, a telefonbeszélgetés rögzítésre és megőrzésre kerül. Amennyiben a telefonbeszélgetés során megadja nevét és telefonszámát, azokat visszahívás vagy SMS küldés céljából kezeljük. Amennyiben a telefonbeszélgetés során egyéb adatokat is megad, azokat ügye megoldása érdekében kezeljük. Az adatkezelés tényéről a telefonbeszélgetés megkezdésekor tájékoztatást adunk.
A kezelt adatok köre: A hangfelvétel készítése tekintetében az érintett hangja, telefonszáma, a telefonbeszélgetés és a hívás időpontja. A kapcsolattartás és ügy megoldása tekintetében az érintett neve és telefonszáma és az általa önkéntesen megadott egyéb adatok.
Az adatkezelés célja: A hangfelvétel készítése tekintetében a panaszkezelés, a panaszos ügyek esetén a hívások visszakereshetőségének biztosítása. A kapcsolattartás tekintetében az érintett telefonon és SMS-ben való elérése, egyéb adatok esetében ügyének megoldása.
Az adatkezelés jogalapja: az érintett hozzájárulása, melyről a GDPR 6. cikk (1) a) pontja, és az Infotv. 5. § (1) bekezdés a) pontja rendelkezik. A hozzájárulását az webabaruhaz@KOMFORT.hu e-mail címre küldött levelében, a Komfort Bázis Kft. 8200 Veszprém, Házgyári út 7.postacímre küldött levelében, valamint a Komfort Bázis Kft. ügyfélszolgálatán telefonon (+36 88/564-800) bármikor visszavonhatja.
Az adatkezelés időtartama: az érintett kérésére történő törlésig, illetve a cél fennállásának teljes időtartama alatt, azzal hogy adatkezelő a hangfelvételt legfeljebb 5 évig őrzi meg, ezen időtartam leteltét követően törli, úgy hogy az ne legyen rekonstruálható.
3.5.Panaszkezelés
A/ A Komfort Bázis Kft. – az Fgytv 17/A. § (2) bekezdése szerinti szóbeli panasz esetén – az ügyfélszolgálatára telefonáló fogyasztó személyes adatait külön panaszjegyzőkönyvben rögzíti, ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges.
A kezelt adatok köre: a fogyasztó neve, lakcíme, e-mail címe, telefonszáma; a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja; a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke; a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról; a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje; a panasz egyedi azonosítószáma; továbbá minden olyan adat, melyet a fogyasztó a panaszában önkéntesen ad meg.
Az adatkezelés célja: a panaszkezelés.
Az adatkezelés jogalapja: az érintett hozzájárulása, melyről a GDPR 6. cikk (1) a) pontja és az Infotv. 5. § (1) bekezdés a) pontja rendelkezik. A hozzájárulását az webabaruhaz@KOMFORT.hu e-mail címre küldött levelében, a Komfort Bázis Kft. 8200 Veszprém, Házgyári út 7.postacímre küldött levelében, valamint a Komfort Bázis Kft. ügyfélszolgálatán telefonon (+36 88/564-800) bármikor visszavonhatja. Az adatkezelés jogalapja továbbá az Fgytv 17/A. § (3)-(7) bekezdése.
Az adatkezelés időtartama: az Fgytv 17/A. § (7) bekezdése alapján 5 év.
B/ A Komfort Bázis Kft. – az Fgytv 17/A. § (6) bekezdése szerinti írásbeli panasz esetén – az ügyfélszolgálat részére e-mailt vagy postai levelet küldő fogyasztó személyes adatait kezeli.
A kezelt adatok köre: minden olyan adat, melyet a fogyasztó a panaszában önkéntesen ad meg.
Az adatkezelés célja: a panaszkezelés.
Az adatkezelés jogalapja:
Az adatkezelés időtartama: az Fgytv 17/A. § (7) bekezdése alapján 5 év.
3.6. Egyéb adatkezelések
A jelen tájékoztatóban nem szereplő adatkezelések tekintetében közvetlenül az adatok felvételét megelőzően adunk tájékoztatást.
4. Adatbiztonság
A személyes adatok védelmét a Komfort Bázis Kft. az alábbi szervezeti és technikai intézkedésekkel biztosítja:
5. Adatfeldolgozók
Adatfeldolgozó az az alábbi listában megjelenített szervezet, amely a Komfort Bázis Kft. megbízásából végzi az érintett meghatározott személyes adatainak feldolgozását. Az adatfeldolgozás az érintett személyes adatainak kezeléséhez kapcsolódó technikai feladatok elvégzését jelenti.
Cégnév |
Cím |
Tevékenység |
Mely adatokat kezel? |
Globalpayments |
1117 Budapest, Október 23 utca 8-10 |
bankkártya tranzakció hitelesítés |
érintett e-mail címe, fizető azonosító, tranzakció összege, dátuma, időpontja, számlázási adatok |
Vector Kft. |
6000 Kecskemét, Sörház utca 7 |
vállalatirányítási rendszer és webmotor üzemeltetése |
a jelen adatkezelési tájékoztatóban említett összes személyes adat |
Komfort-Befektető Kft. |
Veszprém, Házgyári út 7. |
Könyvelő |
a jelen adatkezelési tájékoztatóban említett összes személyes adat |
TPA Consulting Tanácsadó Kft. |
1014 Budapest Buday László u. 12 |
Könyvvizsgálat |
a jelen adatkezelési tájékoztatóban említett összes személyes adat |
|
|
|
|
GLS |
2351 Alsónémedi, GLS Európa u. 2.
|
futárszolgálati tevékenység |
érintett neve, szállítási cím, telefonszám |
|
|
|
|
Tudomásul veszem, hogy a Komfort Bázis Kft. (8200 Veszprém Házgyári út 7.) adatkezelő által a(z)[www.techtool.hu] felhasználói adatbázisában tárolt alábbi személyes adataim átadásra kerülnek az Erste Bank, Budapest Bank , mint adatfeldolgozó részére. Az adatkezelő által továbbított adatok köre az alábbi: Komfort Bázis Kft. továbbított adatok megnevezése: fizető azonosító, tranzakció összege, dátuma, időpontja, érintett neve, e-mail címe, telefonszáma, számlázási címe, termék neve, vásárlás dátuma.
6. Az érintettek jogai és érvényesítésük
6.1. Az érintetti jogok gyakorlása során hozott adatkezelői intézkedések
A jelen pontokban foglalt érintetti jogok gyakorlása során az adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül, de mindenféleképpen a kérelem beérkezésétől számított egy hónapon belül tájékoztatja az érintettet az érintett kérelmének nyomán hozott intézkedésekről. Szükség esetén, figyelembe véve a kérelem összetettségét és a kérelmek számát, ez a határidő további két hónappal meghosszabbítható. A határidő meghosszabbításáról az adatkezelő a késedelem okainak megjelölésével a kérelem kézhezvételétől számított egy hónapon belül tájékoztatja az érintettet. Ha az adatkezelő nem tesz intézkedéseket az érintett kérelme nyomán, késedelem nélkül, de legkésőbb a kérelem beérkezésétől számított egy hónapon belül tájékoztatja az érintettet az intézkedés elmaradásának okairól, valamint arról, hogy az érintett panaszt nyújthat be valamely felügyeleti hatóságnál, és élhet bírósági jogorvoslati jogával.
Az adatkezelő a tájékoztatást és intézkedést díjmentesen biztosítja. Ha az érintett kérelme egyértelműen megalapozatlan vagy – különösen ismétlődő jellege miatt – túlzó, az adatkezelő, figyelemmel a kért információ vagy tájékoztatás nyújtásával vagy a kért intézkedés meghozatalával járó adminisztratív költségekre ésszerű összegű díjat számíthat fel, vagy megtagadhatja a kérelem alapján történő intézkedést. A kérelem egyértelműen megalapozatlan vagy túlzó jellegének bizonyítása az adatkezelőt terheli.
Ha az adatkezelőnek megalapozott kétségei vannak a kérelmet benyújtó természetes személy kilétével kapcsolatban, további, az érintett személyazonosságának megerősítéséhez szükséges információk nyújtását kérheti.
6.2. Az érintett hozzáférési joga
Az érintett jogosult arra, hogy az adatkezelőtől visszajelzést kapjon arra vonatkozóan, hogy személyes adatainak kezelése folyamatban van-e. Ha ilyen adatkezelés folyamatban van, jogosult arra, hogy a személyes adatokhoz és a következő információkhoz hozzáférést kapjon:
Az adatkezelő az adatkezelés tárgyát képező személyes adatok másolatát az érintett rendelkezésére bocsátja. Az érintett által kért további másolatokért az adatkezelő az adminisztratív költségeken alapuló, észszerű mértékű díjat számíthat fel. Ha az érintett elektronikus úton nyújtotta be a kérelmet, az információkat széles körben használt elektronikus formátumban bocsátjuk rendelkezésére, kivéve, ha az érintett másként kéri.
6.3. Helyesbítéshez való jog
Az érintett jogosult arra, hogy kérésére az adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül helyesbítse a rá vonatkozó pontatlan személyes adatokat. Figyelembe véve az adatkezelés célját, az érintett jogosult arra, hogy kérje a hiányos személyes adatok – egyebek mellett kiegészítő nyilatkozat útján történő – kiegészítését.
Az adatkezelő minden olyan címzettet tájékoztat a helyesbítésről, akivel, illetve amellyel a személyes adatot közölték, kivéve, ha ez lehetetlennek bizonyul, vagy aránytalanul nagy erőfeszítést igényel. Az érintettet kérésére az adatkezelő tájékoztatja e címzettekről.
6.4. A törléshez való jog („az elfeledtetéshez való jog”)
Az érintett jogosult arra, hogy kérésére az adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül törölje a rá vonatkozó személyes adatokat, ha az alábbi indokok valamelyike fennáll:
A fenti előírás nem alkalmazandó – többek között – amennyiben az adatkezelés szükséges:
Az adatkezelő minden olyan címzettet tájékoztat a törlésről, akivel, illetve amellyel a személyes adatot közölték, kivéve, ha ez lehetetlennek bizonyul, vagy aránytalanul nagy erőfeszítést igényel. Az érintettet kérésére az adatkezelő tájékoztatja e címzettekről.
6.5.Az adatkezelés korlátozásához való jog
Az érintett jogosult arra, hogy kérésére az adatkezelő korlátozza az adatkezelést, ha az alábbiak valamelyike teljesül:
Ha az adatkezelés korlátozás alá esik, az ilyen személyes adatokat a tárolás kivételével csak az érintett hozzájárulásával, vagy jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez, vagy más természetes vagy jogi személy jogainak védelme érdekében, vagy az Unió, illetve valamely tagállam fontos közérdekéből lehet kezelni.
Az adatkezelő az érintettet, akinek a kérésére az (1) bekezdés alapján korlátozták az adatkezelést, az adatkezelés korlátozásának feloldásáról előzetesen tájékoztatja.
Az adatkezelő minden olyan címzettet tájékoztat az adatkezelés-korlátozásról, akivel, illetve amellyel a személyes adatot közölték, kivéve, ha ez lehetetlennek bizonyul, vagy aránytalanul nagy erőfeszítést igényel. Az érintettet kérésére az adatkezelő tájékoztatja e címzettekről.
6.6. Az adathordozhatósághoz való jog
Az érintett jogosult arra, hogy a rá vonatkozó, általa egy adatkezelő rendelkezésére bocsátott személyes adatokat tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban megkapja, továbbá jogosult arra, hogy ezeket az adatokat egy másik adatkezelőnek továbbítsa anélkül, hogy ezt akadályozná az az adatkezelő, amelynek a személyes adatokat a rendelkezésére bocsátotta, ha
Az adatok hordozhatóságához való jog (1) bekezdés szerinti gyakorlása során az érintett jogosult arra, hogy – ha ez technikailag megvalósítható – kérje a személyes adatok adatkezelők közötti közvetlen továbbítását.
6.7. A tiltakozáshoz való jog
Az érintett jogosult arra, hogy bármikor tiltakozzon személyes adatainak kezelése ellen, ha annak jogalapja az adatkezelő jogos érdeke. Ebben az esetben az adatkezelő a személyes adatokat nem kezeli tovább, kivéve, ha bizonyítja, hogy az adatkezelést olyan kényszerítő erejű jogos okok indokolják, amelyek elsőbbséget élveznek az érintett érdekeivel, jogaival és szabadságaival szemben, vagy amelyek jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez kapcsolódnak.
Ha a személyes adatok kezelése közvetlen üzletszerzés érdekében történik, az érintett jogosult arra, hogy bármikor tiltakozzon a rá vonatkozó személyes adatok e célból történő kezelése ellen, ideértve a profilalkotást is, amennyiben az a közvetlen üzletszerzéshez kapcsolódik. Ha az érintett tiltakozik a személyes adatok közvetlen üzletszerzés érdekében történő kezelése ellen, akkor a személyes adatok a továbbiakban e célból nem kezelhetők.
6.8. Jogorvoslati lehetőségek
Adatkezeléssel kapcsolatos jogai megsértése esetén bírósághoz fordulhat. A per elbírálása a törvényszék hatáskörébe tartozik. A per - az érintett választása szerint – a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti törvényszék előtt is megindítható.
Jogorvoslatért fordulhat a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz is (cím: 1125 Budapest Szilágyi Erzsébet fasor 22/c., levelezési cím: 1530 Budapest, Pf.: 5., telefon: 0613911400, fax: 0613911410, e-mail: webabaruhaz@naih.hu, web: www.naih.hu)
Az adatai jogellenes kezelésével, vagy az adatbiztonság követelményének megszegésével az adatkezelő által, vagy az adatfeldolgozó által okozott kárt az adatkezelő köteles megtéríteni. Ha az adatkezelő az adatai jogellenes kezelésével vagy az adatbiztonság követelményeinek megszegésével a személyiségi jogait megsérti, sérelemdíjat követelhet.
Jótállási idők meghatározása - jogszabály változás
2021. január 1-jétől változott a jótállási törvény. A jótállási idő függ a termék árától
A 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év.
A 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év.
A 250 000 forint eladási ár felett pedig három év a kötelező jótállási idő.
10 000 Ft fogyasztói ár alatti fogyasztási cikkekre a törvényi szabályozás értelmében nincs jótállási kötelezettség.
Fentiektől eltérően a gyártó többletkötelezettséget vállalhat a jótállási időtartam vonatkozásában.
Online vásárlás esetén a jótállási jegy e-mailben, a számlával együtt kerül kiküldésre.
A jótállási idő függ a termék árától. Fentiektől eltérően a gyártó többletkötelezettséget vállalhat a jótállási időtartam vonatkozásában.
A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.
1.sz melléklet
Telephelyek listája:
Veszprém, Házgyári út 7.
Technik áruház
Villamossági szaküzlet
Ajka, Alkotmány u. 12 Technik áruház
Ajka, Új Atlantisz Ipari Park Fémáruház
Balatonfüred Dózsa Gy. u. 5 Technik áruház
Devecser, Szent I. u. 11 Technik áruház
Keszthely, Rezi u. 2 Technik és fém áruház
Sümeg Hunyadi u. 2 Technik és fémáruház
Tapolca Nyárfa u. 3 Technik és fémáruház
Várpalota Fehérvári út 41. Technik és fém Áruház
Várpalota Árpád u. 13. Technik Áruház
Elállási/Felmondási nyilatkozat minta
(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)
Címzett: Komfort-Bázis Kft. 8200 Veszprém, Házgyári út 7. Telefon: +36/88/564-800,
E-mail: webaruhaz@komfort.hu.
Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási
jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében: 1
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja: 2
____________________________________________________________________________
A fogyasztó(k) neve:
A fogyasztó(k) címe:
A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén):
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
Kelt:
1 Itt szükséges a szerződés tárgyául szolgáló termék vagy szolgáltatás megjelölése
Békéltető testületek
Baranya Megyei Békéltető Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorosy Imre u. 36.
Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.
Telefonszáma: (72) 507-154
Fax száma: (72) 507-152
Elnök: Dr. Bodnár József
E-mail cím: bekelteto@pbkik.hu
Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-
500
Fax száma: (76) 501-538
Elnök: Dr. Horváth Zsuzsanna
E-mail cím: zshorvath@temail.hu;
puskasne.eva@bkmkik.hu
Békés Megyei Békéltető Testület
Címe: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354,
451-775
Fax száma: (66) 324-976
Elnök: Dr. Bagdi László
E-mail cím: bekeltetes@bmkik.hu;
bmkik@bmkik.hu
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei
Békéltető Testület
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870
Fax száma: (46) 501-099
Elnök: Dr. Tulipán Péter
E-mail cím: kalna.zsuzsa@bokik.hu;
bekeltetes@bokik.hu
Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Fax száma: (1) 488-2186
Elnök: Dr. Baranovszky György
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
Csongrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
Fax száma: (62) 426-149
Elnök: Dr. Horváth Károly
E-mail cím: info@csmkik.hu
Fejér Megyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta
tér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310
Fax száma: (22) 510-312
Elnök: Dr. Vári Kovács József
E-mail cím: fmkik@fmkik.hu;
bekeltetes@fmkik.hu
Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető
Testület
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217
Fax száma: (96) 520-218
Elnök: Horváth László
E-mail cím: bekeltetot@gymskik.hu
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Telefonszáma: (52) 500-735
Fax száma: (52) 500-720
Elnök: Dr. Hajnal Zsolt
E-mail cím: hbkik@hbkik.hu
Heves Megyei Békéltető Testület
Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440.
Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék
Fax száma: (36) 323-615
Elnök: Dr. Gordos Csaba
E-mail cím: hkik@hkik.hu
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei
Békéltető Testület
Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.
Telefonszáma: (56) 510-610
Fax száma: (56) 370-005
Elnök: Dr. Lajkóné dr. Vígh Judit
E-mail cím: kamara@jnszmkik.hu
Komárom-Esztergom Megyei Békéltető
Testület
Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszáma: (34) 513-010
Fax száma: (34) 316-259
Elnök: Dr. Rozsnyói György
E-mail cím: kemkik@kemkik.hu;
papesch.szilvia@kemkik.hu
Nógrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a
Telefonszám: (32) 520-860
Fax száma: (32) 520-862
Elnök: Dr. Pongó Erik
E-mail cím: nkik@nkik.hu
Pest Megyei Békéltető Testület
Címe: 1055 Budapest Kossuth tér 6-8.
Telefonszáma: (1)-474-7921
Fax száma: (1)-474-7921
Elnök: dr. Csanádi Károly
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Somogy Megyei Békéltető Testület
Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.
Telefonszáma: (82) 501-000
Fax száma: (82) 501-046
Elnök: Dr. Novák Ferenc
E-mail cím: skik@skik.hu
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei
Békéltető Testület
Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u.2.
Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180
Fax száma: (42) 420-180
Elnök: Görömbeiné dr. Balmaz Katalin
E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu
Tolna Megyei Békéltető Testület
Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.
Telefonszáma: (74) 411-661
Fax száma: (74) 411-456
Elnök: Dr. Gáll Ferenc
E-mail cím: kamara@tmkik.hu
Vas Megyei Békéltető Testület
Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszáma: (94) 312-356
Fax száma: (94) 316-936
Elnök: Dr. Kövesdi Zoltán
E-mail cím: vmkik@vmkik.hu
Veszprém Megyei Békéltető Testület
Címe: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1.,
Pf.:220,Telefonszáma: (88) 814-111
Fax száma: (88) 412-150
Elnök: Mitev Hrisztó
E-mail cím:
info@bekeltetesveszprem.hu
Zala Megyei Békéltető Testület
Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca
24. Telefonszáma: (92) 550-514 Fax
száma: (92) 550-525 Elnök: Dr. Molnár
Sándor E-mail cím: zmkik@zmkik.hu;
zmbekelteto@zmkik.hu